drożdże

PIECZEMY: Kajzerki domowe

10/07/2012 Angelika K. Angelisiak 6 Comments

Zainspirowana TYM przepisem postanowiłam upiec pierwsze w życiu kajzerki. Źródło przepisu znajduje się na forum cincin.cc.


Składniki:
  • 3 szklanki mąki pszennej
  • ¾ szklanki letniej wody
  • 1 ½ łyżeczki drożdży instant lub 20g świeżych (ja dałam świeże)
  • 1 ½ łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko
  • 2 łyżki masła
Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki zagnieść lub wyrobić mikserem ze specjalnymi końcówkami do ciast drożdżowych (u mnie są to świderki). Od momentu, gdy ciasto zacznie ładnie odchodzić od miski, wyrabiać jeszcze około 5 min. Ciasto odstawić na 10min. 
Po tym czasie wyrobić ponownie przez około 5 min. Ciasto powinno być prężne, o wyglądzie i konsystencji plasteliny. Moje takie było i wcale nie kleiło się do rąk!


Ciasto przełożyć do miski lekko wysmarowanej oliwą. Pozostawić je na 1 godz. w ciepłym miejscu, przykryte ściereczką, do wyrośnięcia.


Ciasto podzielić na 8 części (u mnie wyszło 9 bułeczek, ale ciasta starczyłoby nawet na 10 sztuk).
Z każdej części uformować bułkę, spłaszczyć (spłaszczyłam za słabo, z niektórych bułek wyszły kuleczki), ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i pozostawić na 30-45 min. do wyrośnięcia (nie dłużej, bo się za bardzo napuszą i stracą konsystencję kajzerek).


Kajzerki można z góry naciąć nożem. Albo specjalnym stempelkiem, którego niestety nie posiadam.


Kajzerki piec w nagrzanym piekarniku, w temperaturze ok. 220°C (ja piekłam z termoobiegiem), przez ok.  około 15 minut.


Smacznego! 

Zobacz także:

6 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie!! Z pewnością wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. kusisz:) miło tu u Ciebie obserwuję i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. WOW... nawet bułeczki świeżutkie są...:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam...:)
    Ja stąd nie idę skoro nawet bułeczki serwujesz...:)))

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)