kuchnia

PIECZEMY: Czekoladowe muffiny z bananami

11/17/2012 Angelika K. Angelisiak 13 Comments

Zastanawiałam się, w jaki sposób wykorzystać jednego, bardzo dojrzałego banana? Automatycznie nasunęła  mi się odpowiedź: MUFFINKI!
W poszukiwaniu przepisów trafiłam na ten od Nigelli Lawson. Cechuje go prostota wykonania, szybkość, no i rewelacyjny smak, o czym przekonałam się już po upieczeniu.
Nieco go zmodyfikowałam, podaję więc moją wersję, a przepis źródłowy znajdziecie NA BLOGU NIGELLI.



Składniki na 12 sztuk muffinek:
1-2 dojrzały(e) banan(y)
50 ml mleka
75 ml oleju
2 jajka
100 g cukru
225 g mąki pszennej
3 łyżki kakao
łyżeczka kawy rozpuszczalnej
1 łyżeczka sody oczyszczonej

Sposób przyrządzenia (po mojemu):

Banana(y) rozgnieść widelcem lub zmiksować blenderem (ja zmiksowałam z cukrem). Składniki mokre wymieszać ze sobą. Dosypać składniki suche. Wszystko razem dokładnie wymieszać.
Ciasto nakładać do foremek/papilotek do 3/4 wysokości.
Wstawiamy do nagrzanego do 180ºC (z termoobiegiem 10ºC mniejpiekarnika i pieczemy w temp. ok.170ºC ok. 20 minut (do tzw. suchego patyczka).
Smacznego!

Zobacz także:

13 komentarzy:

  1. Jeżeli chodzi banany to moje ulubione to całe zawinięte w folie aluminiową, upieczone na grillu (całe muszą być miękkie) i zjedzone z cukrem (no oprócz skórek), ale należy uważać bo są naprawdę gorące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam. Dla mnie same pieczone banany są stanowczo zbyt słodkie.
      Zwykle jem tylko banany mało dojrzałe ;)

      Usuń
  2. ooo nowe wydanie muffinek - cel wykonać i zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście BANANalny przepis :) Jak tylko w końcu dorobię się foremek to też upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Forma na 6 muffin będzie w następnym wydaniu Ale Pychoty :) W 8 numerze (o ile się nie mylę, w kioskach od 28.11).

      Usuń
    2. Ooo a gdzie kupujesz ten magazyn? I taka orientacyjna cena może? :)

      Usuń
    3. W kiosku, ale w Empikach można trafić też na numery archiwalne. Cena 16,95. http://alepychota.pl/kolekcja/

      Usuń
  4. o juz dawno nie jadlam muffinek:) te wyglądaja pysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, mniam, mniam...:)
    Wyglądają przepysznie...:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne muffinki, też takie robiłam :)

    Dzięki za udział w konkursie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, aż się głodna zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny przepis:) Obserwuje i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)