Boże Narodzenie

W powietrzu unosi się zapach pomarańczy...

11/13/2012 Angelika K. Angelisiak 8 Comments

...nawet moje dłonie wciąż pachną cytrusami....
A wszystko z powodu TEGO PRZEPISU na ekstrakt pomarańczowy do ciast.
Będzie idealny do wielu ciast (zarówno ekstrakt, jak i skórka pomarańczowa), np. do sernika, makowca, drożdżówki, czy keksu.


Na blogu Moje Wypieki p. Dorota zamieściła też przepis na ekstrakt z wanilii (LINK).

Polecam również zrobienie samodzielnie cukru z prawdziwą laską wanilii (1 laska na szklankę cukru). To nie to samo, co kupowany w sklepach cukier wanilinowy....



Co sądzicie o takim pomyśle? Robicie czasami takie dodatki do ciast?



Zobacz także:

8 komentarzy:

  1. Wow, nie robiłam ale teraz zacznę!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tam nie przepadam za elementami pomarańczy w ciastach... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia gustu. Ja używam aromatu pomarańczowego. A skórka z pomarańczy w makowcu kojarzy mi się ze świętami z mojego dzieciństwa....

      Usuń
  3. Ekstrakt z wanilii widziałam tylko w amerykańskich programach o pieczeniu, ale w Polsce chyba nie można go kupić.
    http://kotosowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale kusisz tymi zapachami...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zrobię :) Kocham zapach pomarańczy :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)