ciasteczka

PIECZEMY: Maślane kruche ciasteczka

12/09/2012 Angelika K. Angelisiak 19 Comments

Prosty przepis na pyszne, kruche ciasteczka, które można dowolnie modyfikować pod względem dodatków* smakowych. Coś na niedzielny (i nie tylko) podwieczorek :)




Składniki:



350 g mąki pszennej

150 g masła
2 jajka
szczypta soli
180 g cukru pudru
cukier wanilinowy 32 g


*jako dodatki można dać np. drobno posiekane orzechy lub migdały albo startą skórkę z cytryny... Ja ich nie dodawałam.


Sposób przygotowania:



Wszystkie składniki dokładnie ze sobą wymieszać, wyrobić, do połączenia. Powinno tworzyć gładką kulę. Ciasto owinąć folią spożywczą i schłodzić w lodówce przez  godzinę (ja mroziłam).




Po schłodzeniu (lub odmrożeniu w lodówce), podzielić na mniejsze części, rozwałkować na grubość około 5 mm. Należy delikatnie podsypywać mąką. Foremkami wykrawać kształty.

Piec na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przez ok. 10-15 minut w nagrzanym do 180 st. C piekarniku (do lekkiego zrumienienia). 



Z podanej porcji wyszły mi 2 blaszki ciasteczek.

Napisy na ciasteczkach wykonałam przy pomocy literek, które zakupiłam wraz z foremkami w sklepie internetowym Tchibo. Kosztowały zaledwie 15 zł, koszty wysyłki gratis (DDD). Niestety, są już niedostępne online.



Zobacz także:

19 komentarzy:

  1. Uwielbiam maślane ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne te ciasteczka, wypróbuje na pewno w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten post spadł mi jak z nieba :D Poszukiwałam przepisu i tadammm...odnalazłam :D Teraz mogę się zabrać do roboty :D A napisy na ciachach wyglądają świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czegoś takiego szukałam. Super te szablony z foremkami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne :) Napisy bardzo pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny pomysł takie literki...:)
    A ciacha wyglądają wspaniale...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne te literki, a ja zastanawiałam się jak tak ładnie można napisać imię ;)
    Zapraszam do TAGu:
    http://kraina-testow.blogspot.com/2012/12/swiateczny-tag-swieta-jeszcze-bardziej.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog a ciacha pychotka, obserwuje i bede zagladala tu czesciej :)
    Serdecznie zapraszam do siebie http://unikatowo-myworld.blogspot.com/
    Pozdrawiam !;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapraszam do wzięcia udziału w rozdaniu u mnie na blogu. :)
    www.bairres.blogspot.com
    pozdrawiam, Klara ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. kurcze ale genialne te napisy
    muszę poszukać ich w naszym outlecie

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ciasteczka :-) dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za wspólne wypiekanie, frajdę miałam ogromną! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. maślane ciasteczka najlepsze do herbatki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe ciasteczka. Super pomysł z napisami. :)
    Dziękuję za wspólne wypiekanie. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)