kuchnia

Cytrynowe orzeźwienie!

7/07/2013 Angelika K. Angelisiak 43 Comments

Witajcie :)
Dziś coś dla miłośników cytrusów ;) Sposób na cytrusowe orzeźwienie :)



Pewnego dnia trafiłam na TEN POST i przepadłam... Pytanie tylko, czemu nie wpadłam na to wcześniej? ;)
Uwielbiam sok z cytryny, ale ta, spożywana jedynie przeze mnie, dość szybko traciła swą świeżość... Natomiast zamrożone kostki cytrynowego soku są strzałem w 10!!! Schodzą nam w ogromnych ilościach, głównie jako dodatek do szklanki zimnej wody. Ale również do herbaty, pepsi i nie tylko...

Cały sposób przygotowania, doskonale Wam opisała Cholera Naczelna na swoim blogu. Nie będę więc powielać.

Napiszę tylko w skrócie - musimy wycisnąć sok z dojrzałych cytryn (ja miałam 1 kg),
przelać go do woreczków lub pojemniczków na lód, zamrozić i..
cieszyć się świeżym sokiem z cytryny o każdej porze dnia i nocy :)




Dodam tylko, że ja nie przecedzałam soku. Zamroziłam tak, jak było (bez pestek, bo te zostały oddzielone od soku w trakcie wyciskania). Nie przeszkadzają mi farflocle ;)
Do jednego woreczka zrobiłam wersję rozcieńczoną (2 części soku z cytryny, 1 część wody), na prośbę męża.

Co Wy na to?? Czy to nie idealna propozycja na lato?

Dla ochłody

Zobacz także:

43 komentarze:

  1. Takie proste, a nigdy o tym nie pomyślałam:D Super post, dzięki za podsunięcie pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba ten pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł ;) muszę spróbować ;d

    OdpowiedzUsuń
  4. jak najbardziej tak :) uwielbiam wodę z cytryną . Mam małą propozycje modyfikacji tego cudeńka, można je mrozić również w pojemniczkach na lód i dodać po listki mięty :) pyyyychota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można :) Ostatnio mroziłam w pojemniczkach na lód. Ale był problem z wydobyciem kostek, dlatego tym razem zainwestowałam w woreczki ;)

      Usuń
  5. Kocham Cytryny i wszystko co z nimi związane <3

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł. ja piję wodę z cytryną albo orzeźwiam się warką radler :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię Warki... poza tym, ona nie jest bezalkoholowa ;)

      Usuń
  7. Świetny pomysł. Uwielbiam wodę z cytryną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna opcja :D. Czemu ja na to wcześniej nie wpadłam ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł, chętnie spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście genialne, a ja na to nie wpadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Faktycznie świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  12. chyba też tak zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Cytrynowe orzeźwienie w upalny dzień - ideał !

    OdpowiedzUsuń
  14. cieszę się bardzo, że pomysł przypadł Ci do gustu :*

    pozdrawiam serdecznie i smacznego! :)

    Cholera Naczelna z 4cholery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawą lemoniadą zapachniało :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze robiłam kostki z samej wody. Z chęcią wypróbuję ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak zawsze - prosty sposób najlepszy :) i na pewno zastosuję.

    OdpowiedzUsuń
  18. super pomysł! że też sama na to nie wpadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja tak robię z lekko rozrzedzonym sokiem malinowym :

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialny pomysł, ze ja na to nie wpadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne i na pewno orzeźwiające! Uwielbiam herbatkę miętową z cytryną, a w chłodne dni taki dodatek mmm!! Cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. w ten sposób można zamrozić wszystko co wodniste i smakuje, fajna alternatywa dla nudnej wody :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pomysł! Idealne rozwiązanie na upalne dni - na pewno wypróbuję takie cytrynowe kostki lodowe :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo dobry pomysł! też czasem tak robię :) Sok również można zamrozić. A jak lubisz kawę mrożoną to dla odmiany polecam zamrozić kawe rozpuszczalną (oczywiście zrobioną wcześniej w wodzie i wystudzoną:)) i takie kostki wrzucić do szklanki z zimnym mlekiem :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kawę w kostkach mrożę dość często... Taką naprawdę mocną, z ekspresu :)

      Usuń
  25. Doskonały pomysł! Że też ja na to nie wpadłam wcześniej!

    OdpowiedzUsuń
  26. Taki banalny pomysł, a ja na niego nie wpadłam. Muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. W prostocie tkwi siła :) Poproszę o kilka kostek.

    li_lia
    lilia.celes.ayz.pl/blog/

    OdpowiedzUsuń
  28. pomysł prosty i genialny, wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  29. na takie upały to idealny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  30. ja właśnie wolę takie soki z "farfoclami" :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mmmm w sam raz na upalne dni ;-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)