ciasto

Jak zrobić sernik bez sera? To możliwe! :)

8/09/2013 Angelika K. Angelisiak 26 Comments

Kto mnie śledzi, ten wie o moim zamiłowaniu do słodkości. Dzisiaj odświeżam przepis, o którym pisałam Wam niecały rok temu. To jedno z moich ulubionych ciast. Kolorowe, owocowe i niezbyt słodkie... Czasochłonne, ale warte tego 'poświęcenia' :)



Jest to lekki, jogurtowy "oszukany sernik" z galaretką i owocami. Wykonany na bazie jogurtów greckich. Wzbogacony tym razem o dodatkową warstwę - piankę ze śmietanki kremówki.
Polecam wszystkim, którzy nie przepadają za typowymi, ciężkimi sernikami.


Przepis podstawowy na ciasto znajdziecie TUTAJ

A piankę zrobicie w banalny sposób:

1 galaretkę o dowolnym smaku (np. cytrynową) rozpuszczamy w zaledwie połowie szklanki gorącej, zagotowanej wody. Studzimy ją troszkę, ale musi mieć postać płynną, więc nie pozwalamy na jej stężenie. 
Musimy też ubić 250 ml śmietanki kremówki (preferuję 36%) z dwiema płaskimi łyżkami cukru (lub cukru pudru). 

Płynną, ostudzoną galaretkę łączymy, delikatnie mieszając, z ubitą śmietaną. 
Masę wykładamy na wystudzony wcześniej sernik. Możemy udekorować owocami.
Wkładamy do lodówki na kilka godzin. 
Dopiero, gdy masa stężeje lejemy na nią przestudzoną, ale tym razem lekko tężejącą, galaretkę. 

Znów czekamy na zastygnięcie i .... delektujemy się pysznym ciastem :)

Naprawdę polecam! Smacznego :)


PS. wg statystyk Bloggera, w ciągu ostatniego miesiąca, z 10 najczęściej wyszukiwanych haseł aż 7 dotyczyło przepisów kulinarnych, w tym aż 3 sernika :) 
A w całym okresie najpopularniejszy okazał się "sernik bez spodu" :)))


.

Zobacz także:

26 komentarzy:

  1. szkoda, że ja w ogóle nie mam ręki do ciast, bo to prezentuje się wrecz znakomicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny, lubię takie lżejsze ciasta, choć sernikiem nie pogardzę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym. Wyślij mi wirtualny kawałek :D Proszę :))

    OdpowiedzUsuń
  4. mniammmm...co tu dużo gadać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Narobiłaś mi smaku tym zdjęciem :D Jutro na zakupy i czeka mnie kulinarne wyzwanie :D
    Przy okazji zapraszam na rozdanie - http://rainbow-above-me.blogspot.com/2013/08/rozdanie.html :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale mi smaka narobiłaś - nie dobra ty ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam mniam ale bym zjadla chodź kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda pysznie :) serniki uwielbiam choć takiego jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam ;) Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no pierwsza godzina a ja się głodna zrobiłam :P Wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. serniki już mi uszami wychodzą bo moja mama ciągle je robi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jadłabym zdecydowanie... wygląda fantastycznie. Borówki to świetny pomysł do takiego ciasta, a ja jestem taką trochę borówkomaniaczką :)

    OdpowiedzUsuń
  13. no no :) od dawna przestałam przepadać za prawdziwymi sernikami :]

    OdpowiedzUsuń
  14. ja lubię wpisy mieszane :)

    a sernik wygląda nieziemsko, aż spróbuję taki zrobić [mimo diety] :)

    Cholera Naczelna z 4cholery.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀

    Wyglada przepysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Wam za te przemiłe komentarze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. też się zastanawiam czy nie wprowadzić tematyki ciast na swój blog, bo uwielbiam piec, a jeszcze bardziej jeść :-)
    ciasto wygląda przepysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. musze zrobic taki męzowi bo ja nie przepadam za galaretką:P

    OdpowiedzUsuń
  19. Jasne, że nie przeszkadzają :) Lubię, gdy na blogu pojawiają się różne tematy :) "Sernik" wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam chętnych w domu na sernik!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)