Bioderma

Bioderma Sébium AI correcteur

2/28/2014 Angelika K. Angelisiak 21 Comments

Witajcie!
Dawno nie było nic o kosmetykach, dlatego dziś to nadrabiam :)
Jak już pisałam wcześniej, mam problemy z cerą. Kiedyś (po urodzeniu dziecka) borykałam się z przesuszeniami, a teraz (od kilku miesięcy) z trądzikiem i zaskórnikami. Wciąż szukam dermokosmetyków idealnych dla mnie i eliminuję wszystko, co nie służy mojej cerze.

Kilka tygodni temu otrzymałam do przetestowania nowość od Biodermy - Sébium AI correcteur Punktowy korektor z kremem tonującym do skóry tłustej i mieszanej.

Bioderma Sébium AI correcteur
W tym czasie dość dokładnie go przetestowałam, w różnych sytuacjach. Jako bazę pod podkład stosowałam zarówno krem Sebium Pore Refiner (którego próbkę o poj. 5 ml otrzymałam wraz z korektorem - wystarczył mi na 4 użycia), jak i inne kremy, których używam na co dzień.
Sebium Pore Refiner - korygujący preparat zwężający pory. Matuje i zapobiega przed błyszczeniem się skóry. Rekomendowany jako idealna baza pod makijaż.

Wskazania: Preparat o działaniu korygującym dla skóry tłustej lub mieszanej z problemem rozszerzonych porów, spowodowanym nadmiernym wydzielaniem sebum, stresem, paleniem, zanieczyszczeniami itp. 
Bioderma Sebium Pore Refiner

Bioderma Sébium AI correcteur

Ponieważ Sébium AI correcteur jest to produkt jeszcze niezbyt znany, pozwolę sobie przytoczyć kilka słów od producenta (źródło):
Bioderma Sébium AI correcteur

 Sébium AI correcteur 2 w 1 ma podwójne działanie:

 zielony korektor - zapobiega powstawaniu zmian zapalnych, punktowo maskuje zaczerwienienia i zmiany zapalne 

 krem tonujący - zapobiega powstawaniu zmian zapalnych, ujednolica koloryt, matuje i przywraca skórze blask

 Przeciwdziała tworzeniu się zmian zapalnych na każdym etapie ich powstawania: glukonian cynku, soforolipidy, Laminaria Ochroleuca, ramnoza, enoxolon, opatentowany kompleks FLUIDACTIV®

 Łagodzi i trwale nawilża: gliceryna, xylitol 
 Ukrywa niedoskonałości skóry, matuje (podkład mineralny): mika i krzemionka w proszku, tlenek żelaza, dwutlenek tytanu 
 Wygładza, wyrównuje skórę: estry AHA, kwas salicylowy 
 Lekka, nietłusta konsystencja gwarantuje przyjemne stosowanie produktu 
 Jest hipoalergiczny 
 Nie zatyka porów 
 Bardzo dobrze tolerowany
 Nie zawiera parabenów 


WSKAZANIA:

 Skóra tłusta i mieszana 
 Zmiany trądzikowe 
 Niejednolity kolor skóry (np. przebarwienia) 
 Idealny do torebki, małe lusterko przy korektorze ułatwia poprawę makijażu w ciągu dnia
SPOSÓB UŻYCIA:
 Na początku nakładamy odrobinę zielonego korektora na zmiany zapalne – wypryski i krosty (najlepiej przy pomocy pędzelka). Korektor znajduje się pod zatyczką zakrętki Sébium AI correcteur 
 Następnie rozprowadzamy jednolicie krem tonujący na całą twarz 
 Preparat stosować na oczyszczoną (najlepiej przy użyciu Sébium Gel Moussant i/lubSébium H2O) i osuszoną skórę twarzy 
 Należy unikać kontaktu z oczami 
Skład Krem 30 ml:AQUA/WATER/EAU, DI-C12-13 ALKYL MALATE, TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), GLYCERIN, BUTYLENE GLYCOL COCOATE, ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE, ISONONYL ISONONANOATE, ZINC GLUCONATE, PEG-30 DIPOLYHYDROXYSTEARATE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, MANNITOL, XYLITOL, RHAMNOSE, FRUCTOOLIGOSACCHARIDES, LAMINARIA OCHROLEUCA EXTRACT, SALICYLIC ACID, GLYCYRRHETINIC ACID, CANDIDA BOMBICOLA/ GLUCOSE/METHYL RAPESEEDATE FERMENT, GINKGO BILOBA LEAF EXTRACT, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, BIS-PEG/PPG-14/14 DIMETHICONE, HYDROGENATED LECITHIN, XANTHAN GUM, ALCOHOL DENAT, DIMETHICONE, CI 77492, IRON OXIDES (CI 77491), IRON OXIDES (CI 77499), SODIUM HYDROXIDE, PROPYLENE GLYCOL, CITRIC ACID, BAKUCHIOL, FRAGRANCE (PARFUM). [BI 664]

Skład Korektor 2g:DIISOSTEARYL MALATE, TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), SILICA, PPG-3 MYRISTYL ETHER, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2, OCTYLDODECANOL, POLYETHYLENE, TITANIUM DIOXIDE, HYDROGENATED CASTOR OIL, BEESWAX (CERA ALBA), ISONONYL ISONONANOATE, CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, CHROMIUM (III) OXIDE, ZINC OXIDE, LAMINARIA OCHROLEUCA EXTRACT, ALUMINUM HYDROXIDE, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, ZINC GLUCONATE, PROPYLENE CARBONATE, STEARIC ACID, TRIETHOXYCAPRYLYLSILANE, SUCROSE TETRASTEARATE TRIACETATE, IRON OXIDES (CI 77492), MICA, BLUE 1 (CI 42090), BHT. [BI 665]
Bioderma Sébium AI correcteur

Dostępność: apteki (również internetowe)
Cena: już od ok. 34 zł, w a w zestawie z kremem Sebium Pore Refiner ok. 60 zł.

Moja opinia:

Sébium AI correcteur to połączenie:
- kremu tonującego (podkładu) o pojemności 30 ml, który umieszczono w miękkiej tubce, 
oraz
- zielonego korektora, umieszczonego w nakrętce, z zamknięciem na zatrzask i praktycznym lusterkiem.

Bardzo spodobało mi się takie połączenie w jednym opakowaniu. Dzięki temu zabieram ze sobą jeden kosmetyk, zamiast kilku. Jest to wygodne rozwiązanie.

Bioderma Sébium AI correcteur

Bioderma Sébium AI correcteur

Nie potrafię opisać zapachu obu produktów, ale są one niezwykle przyjemne, zwłaszcza aromat korektora :)
Korektor jest w odcieniu zielonym, ma on za zadanie kryć wszelkie zaczerwienia i tak też się dzieje. Nakładam go na twarz pędzelkiem, choć próbowałam też palcami. Jest gęsty (typowy kompakt), ale dobrze się rozprowadza i doskonale kryje to, co ma ukryć. Jest trwały, nie wyciera się ze skóry. 

Krem tonujący dostępny jest niestety jedynie w odcieniu w odcieniu Clair Light, czyli (teoretycznie) jasnym. W rzeczywistości okazał się on nieco ciemnawy, aczkolwiek będzie idealny na lato. Z moją cerą stopił się dość dobrze, choć jestem blada. Nie spowodował efektu maski, ale mimo wszystko wolałabym, by odcień był jaśniejszy....

Bioderma Sébium AI correcteur

Konsystencja kremu jest lejąca, ale w miarę treściwa (kremowa). Dobrze rozprowadza się po twarzy, całkiem nieźle kryje, nie podkreśla suchych skórek i nie wyciera korektora. 


Zauważyłam, jak ogromny wpływ na efekt matowienia cery ma krem, który zastosujemy wcześniej. Krem tonujący idealnie współgra Sebium Pore Refiner, który sam w sobie ma działanie matujące, dzięki czemu cera zmatowiona jest na nieco dłużej. 
Gdy użyłam kremu Tołpy Sebio, krem Sébium AI correcteur nie tylko łuszczył się na twarzy, ale i błyszczał, od razu po zastosowaniu :( 
Używałam go również bez jakiegokolwiek kremu nawilżającego (tylko oczyszczona i stonizowana cera - w celach testowych). Niestety w tym przypadku okazało się, że krem tonizujący dość słabo matuje, choć tuż po aplikacji cera wyglądała świeżo i w miarę naturalnie. Niestety już po godzinie zaczynałam błyszczeń i konieczne było zmatowienie skóry pudrem :(

W kwestii działania antybakteryjnego stwierdzam, że rzeczywiście ten duet spisuje się świetnie. Nie zapycha porów, nie wysusza skóry, nie powoduje zwiększenia wysypu krost, a nawet troszkę pomaga w ich eliminacji. Gdybym go nie użyła, nie uwierzyłabym, ale efekty naprawdę są widoczne.
Celowo w okresie testów nie wprowadzałam nowych kremów, toników, czy innych (nowych) kosmetyków antytrądzikowych i mimo to, zauważyłam lekką poprawę stanu mojej cery. Co ogromnie mnie cieszy, gdyż do tej pory większość podkładów działała destrukcyjnie na moją twarz. 

Bioderma Sébium AI correcteur

Podsumowując:

Duet Biodermy razem sprawdza się dość dobrze. Korektor jest absolutnym hitem! i nie mam do niego żadnych zastrzeżeń. Natomiast krem tonujący mógłby bardziej matowić cerę (wszak jest przeznaczony do skóry tłustej i mieszanej). Ponadto chciałabym, aby był dostępny w innych (jaśniejszych) odcieniach. Ale poza tym, nie mam do niego większych uwag. 
Na pewno warto Sébium AI correcteur wypróbować na własnej skórze. Polecam go szczególnie młodym dziewczynom, którym zależy na wyrównaniu kolorytu problematycznej cery oraz wszystkim, którym (jak mnie) nie służą tradycyjne podkłady.


* Fakt otrzymania produktu nie miał wpływu na rzetelność mojej opinii.

Zobacz także:

21 komentarzy:

  1. Skąd ja znam problemy skórne po ciąży ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale wtedy przynajmniej trądziku nie miałam ;)

      Usuń
  2. Kolor faktycznie ciemny, jak dla mnie za ciemny ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy. Szkoda, że nie ma jaśniejszych "braci", ale może jak się troszkę opalę to z ciekawości sięgnę po ten kosmetyk 2 w 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ten korektor pewnie jest swietny, przydalby mi sie bo mam ciagle jakies skorne problemy :(

    OdpowiedzUsuń
  5. to lusterko jest fajne, i ogólnie ciekawy albo mógłby być jaśniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi sie to opakowanie z lustereczkiem ;)) Ja rzadko używam korektóra, na szczęście ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam kosmetyki tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajna seria. Bioderma ma świetne kosmetyki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę koniecznie wypróbować pore refiner :)

    OdpowiedzUsuń
  10. oj kolor kremu tonującego kompletnie nie dla mojej karnacji

    OdpowiedzUsuń
  11. już ostatnio gdzies o nim czytałam ;) podoba mi się fakt, że ma sprytnie ukryte lusterko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam już o nim i miał dobre opinie. Szkoda, że jest taki ciemny :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastyczny pomysł na opakowanie...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy ten korektor, chętnie wypróbuję jak znajdę gdzieś w dobrej cenie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że za ciemny, bo patent świetny!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)