kuchnia

NALEŚNIKI (najlepsze!) - przepis podstawowy

7/31/2015 Angelika K. Angelisiak 21 Comments

Naleśniki to jeden z przysmaków mojej córki. Do tego stopnia, że sama zna przepis i potrafi przygotowć ciasto przy pomocy robota planetarnego (i mojej) ;-)



Można smażyć w formie małych placuszków, jak i większych, do złożenia lub zawinięcia. Na zdjęciach pokazuję Wam obie wersje.

Mój idealny przepis na naleśniki jest banalnie prosty:

► 1 szklanka wody
► 1 szklanka mleka
► 1,5 szklanki mąki
► 1 jajko
► szczypta soli
► odrobina oleju do ciasta (łyżeczka) + kropelka na patelnię

Gdy chcemy naleśniki typowo słodkie, dodajemy nieco cukru pudru, ale niezbyt dużo, bo cukier powoduje, iż naleśniki szybciej się rumienią.
Do wersji wytrawnej dajemy nieco więcej soli (ale też nie przesadzajmy z ilością).



Do smażenia używam patelni z powłoką ceramiczną lub teflonową, ale każda inna będzie dobra pod warunkiem, że nie jest zniszczona. Bo dobra patelnia to więcej, niż połowa sukcesu.

Mówi się też, że pierwszy naleśnik jest zwykle do wyrzucenia - na szczęście od bardzo dawna nie stosuję też zasady i nawet pierwszego naleśnika jem ze smakiem... 

Smacznego!

Wpis dodaję do akcji:
Z dziećmi i dla dzieci

Zobacz także:

21 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię naleśniki :) Dawno ich nie jadłam, chyba czas to zmienić :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawaj jednego, albo nawet dwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie przepadam-mogą dla mnie nie istnieć...ale dzieci moje lubią naleśniczki i racuszki :) Ale takie rzeczy robi teściowa :P

    OdpowiedzUsuń
  4. podrzuciłabyś kilka, a nie sama wcinasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgoś, wpadnij do nas - naleśników Ci u nas nie zabraknie ;-)

      Usuń
  5. Ja też uwielbiam naleśniki, miałam okazję nawet w tym tygodniu jeść pyszne naleśniki, ale ja nie robię, bo nie mam miksera ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy nie miałam miksera, robiłam je ręcznie, trzepaczką. Też wychodzą ;)

      Usuń
  6. Jesli 'idealne', to poprosze!
    U nas to tez ulubione danie...
    :)

    Dziekuje za udzial w akcji Dla dzieci na Mikserze
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealne, bo przerobiłam już wiele przepisów i tylko ten mnie nie zawiódł :)


      Usuń
  7. uwielbiam naleśniki, mniam, mniam pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam naleśniki -tanie, proste i szybkie w wykonaniu -czego chcieć więcej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może... domowego dżemu, pysznych owoców, twarożku? Jako dodatek oczywiście ;)

      Usuń
  9. Bardzo lubię naleśniki, ale nigdy nie dodawałam do ciasta wody, spróbuję następnym razem, będą pewnie lżejsze niż moje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami, gdy zabraknie odrobiny mleka, daję nawet deko więcej wody i również wychodzą smaczne ;)

      Usuń
  10. Bardzo lubię naleśniki, szczególnie z serem, truskawkami i bananem :D Dzisiaj nawet jadłam pychota :D Ale naleśników robić nie umiem :D Na szczęście mój Jacek gotuje w domu hehe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś nie potrafiłam smażyć nalesników (i kilku innych rzeczy). Ale macierzyństwo wszystko zmienia :D

      Usuń
  11. Dosyć często goszczą u mnie naleśniki :) Zawsze robię je bez mleka, za to z wodą mineralną gazowaną, wtedy są chrupiące ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)