Dove

Jesteś piękna Polko! Tylko, czy na pewno o tym wiesz?

3/30/2016 Angelika K. Angelisiak 13 Comments

Do napisania tego tekstu zainspirował mnie raport marki DOVE, z którego wynika, że zaledwie 20% Polek czuje się naprawdę piękne. Pozostałe mają więc problem z niską samooceną i często oceniają się surowo wbrew temu, co twierdzi otoczenie. Co szczerze mówiąc jestem w stanie zrozumieć, bo sama mam problem z postrzeganiem siebie, jako pięknej. 



Jestem krytycznie nastawiona do swojego ciała, nie czuję się szczęśliwa tak, jak to było kilka(naście) kilogramów temu... Lata lecą, a ja wcale nie młodnieję. Proces właściwego zadbania o własne ciało jest również trudniejszy, niż wtedy, gdy miałam naście lat. Choć zdaję sobie sprawę z tego, że moje kompleksy istnieją w mojej głowie i jak najszybciej powinnam je przepędzić, to jednak... nie potrafię tak całkowicie wyluzować. Jest to zapewne spowodowane po części presją otoczenia oraz próbami porównywania się z innymi. Znacie to uczucie? Jestem pewna, że tak.

Warto sobie zadać pytanie: 

"Czym jest PIĘKNO?"


Bo przecież to nie sama uroda decyduje o tym, czy ktoś jest piękny.
To przede wszystkim jego unikatowa OSOBOWOŚĆ, oryginalny CHARAKTER, SPOSÓB BYCIA, tryskający OPTYMIZM i UŚMIECH na twarzy, a także POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI. 
Tyle w teorii. Bo mimo to wiele Polek uważa, że "PIĘKNO" to: "uroda (73%), dbanie o siebie (67%), zgrabna sylwetka (63%)", a dopiero za nimi: "sposób bycia (56%), osobowość (56%) i pewność siebie (55%). 

DOVE jednak przypomina nam, że warto dbać nie tylko o piękno zewnętrzne, ale również o piękno wewętrzne, które moim zdaniem ma zdecydowanie większe znaczenie. 

Bo piękna kobieta to przede wszystkim szczęśliwa kobieta.

Dlatego dbam nie tylko o swoje ciało, ale przede wszystkim o swoją duszę. Można to robić na wiele sposobów. Jednym z nich jest np. odnalezienie pasji i realizowanie siebie w dziedzinie, która nas interesuje. Jestem przekonana, że w moim przypadku to właściwa droga do odkrycia piękna w sobie i pokazania go innym.

A czym dla Was jest piękno? Co robicie, by poczuć się pięknymi?


Zobacz także:

13 komentarzy:

  1. Oj u mnie to wygląda podobnie - niby właśnie są różne rodzaje postrzegania piękna, a jednak mimo wszystko priorytet stanowią kompleksy czy brak idealnej sylwetki, ale nad tym się pracuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie - te kompleksy, z których każda z nas już dawno powinna się wyleczyć ;)

      Usuń
    2. Większość z naszych mankamentów urody to cechy, nad którymi możemy pracować :)

      Usuń
  2. Polki to najpiękniejsze kobiety na świecie tylko musimy to docenić :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poczucie piękna jest sprawą bardzo indywidualną, ale zgadzam się, że piękno to przede wszystkim wnętrze, nie ładny wygląd.

    OdpowiedzUsuń
  4. By poczuć się piękna muszę wstać dobrą nogą z łóżka ;) Potem już jakoś leci ;d
    Nic tak nie sprawia, ze czuję się piękna jak spojrzenie mojego chłopaka - jak się tak na mnie patrzy to nie mogę mu nie wierzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, Polki niby najpiękniejsze na świecie, ale nie mają pewności siebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie z tym poczuciem piękna jest różnie. Ale jak mam jakiś słabszy dzień to staje przed lustrem i mówię kto jest najatrakcyjniejszą laską na świecie? Ty, tak ty :D I od razu lepiej heh

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi też czasem brak pewności siebie, ale to chyba każdy ma takie momenty. Najważniejsze, żeby nauczyć się odganiać jak najdalej, takie ponure myśli na swój temat. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie ja to dbanie o siebie zaczęłam w końcu postrzegać jako znalezienie czasu na relaks w różnej formie, czy to książka, czy taniec, czy zrobienie sobie 'wieczoru piękności', czy spotkanie z przyjaciółką. Jak jestem spełniona, szczęśliwa, ze spokojną duszą, to jestem dla siebie piękna nawet w pidżamie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)