Boże Narodzenie

10 sposobów na dekorację ciasteczek świątecznych

12/08/2016 Angelika K. Angelisiak 16 Comments

Trudno uwierzyć, że już za dwa tygodnie Święta! A my nadal w lesie z przygotowaniami. To ostatni dzwonek na przygotowanie pierniczków (przepis) lub innych ciasteczek, które mogą poleżakować do Świąt. Pamiętajcie jednak, że nie tylko smak, ale i wygląd się liczy. Pięknie ozdobione mogą być nie tylko dekoracją, ale i świetnym pomysłem na prezent.



W poszukiwaniu inspiracji przejrzałam Instagram i poniżej przedstawiam efekty poszukiwań. Są to propozycje zarówno dla początkujących dekoratorów (np. dzieci), jak i dla zaawansowanych.

Kilka interesujących pomysłów znajdziecie na blogu Moje Wypieki, z którego bardzo często korzystam. Moje serce skradły te " Makaroniki Żurawinowe" oraz "Makaronikowe 'lizaki' bałwanki"


Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Dorota Swiatkowska (@mojewypiekicom)


Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Dorota Swiatkowska (@mojewypiekicom)


Pierniczki, o których Wam wspominałam na początku dzisiejszego posta:

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Dorota Swiatkowska (@mojewypiekicom)


Ciasteczka z melasą, których jeszcze nie jadłam, ale które kuszą, bo są kruche na zewnątrz, a w środku miękkie. Ale w poniższy sposób można udekorować dowolne ciastka. Minimalistycznie, ale uroczo.

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Andrea & Hannah (@thecookerywife)


Skoro o minimalizmie mowa... Czasami wystarczy zwykły sznurek piekarski, który dodaje niezwykłego uroku.



Poniższa propozycja skierowana jest głównie do dzieci, bo poradzi sobie z nimi każdy. Nie trzeba nawet używać piekarnika. Widoczne na zdjęciu bombki to ciasteczka typu markizy, które za pomocą lukru, dekorcji i czekoladek można zmienić w niezwykle słodkie ozdoby.



Słynne już witrażyki, do których używamy zwykłych landryn owocowych:



Przykład, w jaki sposób można wykorzystać lukier plastyczny do dekoracji ciasteczek:

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Alexandra Mylonopoulou♊️ (@lexidada)


A to propozycja dla tych, którym zabawy z lukrem nie są obce :)



I na koniec pierniczki, które mnie urzekły! "Koloronkowa" robota! Te pierniczki są tak piękne, że aż żal je zjeść!




A jak Wy dekorujecie swoje ciasteczka?

Robicie słodkie upominki pod choinkę? Uważacie, że to dobry pomysł? 

I koniecznie dajcie znać, czy chcecie więcej takich przeglądów. Możecie też zaproponować temat. Czekam na Wasze sugestie.




Zobacz także:

16 komentarzy:

  1. Ja nadal poszukuje przepisu na dobry lukier...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszy lukier to cukier puder z wodą i sokiem z cytryny. Gęsty, by był kryjący! :)

      Usuń
  2. Pierniczki pięknie udekorowane.
    Te bałwanki i mikołajki cudne. Zakochałam się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Same cudeńka :D Żebym chociaż talent miała.... :P

    OdpowiedzUsuń
  4. zainspiruję się, bo świątecznych ciasteczek jeszcze nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. My pieczemy pierniczki w sobotę. Zdobienie pozostawię chyba tylko dziewczynkom, bo ja nie mam do tego ani serca ani umiejętności niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam serce, nie mam umiejętności, więc moje pierniczki wyglądają jakby dekorowało je kilkuletnie dziecko:D

      Usuń
  6. Za tydzień biorę się do pieczenia 😊 listki z łukiem mnie zainspirowaly

    OdpowiedzUsuń
  7. Bałwanki z minkami mnie totalnie rozbroiły! Jutro piekę i dekoruję pierniczki, więc doskonały czas na taką inspirację! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejciu, jak to wszystko pięknie wygląda! Do schrupania ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Te wszystkie ciasteczka są śliczne! Uważam, że mogą stanowić idealny własnoręczny podarunek, taki od serca :) Ja swoje ciasteczka dekorują polewą czekoladową i orzechami. Nie są takie ładne, ale pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja co roku piekę pierniczki z imionami wszystkich osób, które znajda od nas prezenty pod choinką :) To taka forma podpisania paczki zamiast karteczek zaczepiamy pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak udekorowane smakują lepiej😃

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne! Choć zdecydowanie zabrakło mi tu ciasteczek polskich twórców, szczególnie Basi z Polish and Cookies :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jeszcze nigdy nie robiłam świątecznych ciasteczek.
    Pozdrawiam,
    Rose

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, za każde słowo ;*

Proszę jednak o powstrzymanie się od nadmiernego spamu :)